Reklámok

Mi érdekelte az embereket 2013-ban?

A Google, a világ legnagyobb internetes keresőrendszere minden év elején közzéteszi listáját arról, hogy a felületén milyen kifejezésekre kerestek rá a legtöbben az elmúlt évben. Míg a globális listán a tavaly elhunyt Nelson Mandela Nobel-békedíjas dél-afrikai elnök áll, addig a magyar olvasókat a 20. század meghatározó emberjogi aktivistája nem érdekelte, annál jobban Paul Walker, a tragikus fiatalsággal elment jóképű filmsztár.

Az általános listán Mandela és Walker mellett a szintén színészhalott, Cory Monteith foglalkoztatta az internetezőket, a Harlem Shake nevű őrült tánc, a bostoni maraton, amely tragédiába torkollott, a brit királynő legújabb dédunokája, a leendő György király, néhány elektronikai eszköz és a diktatúrában sínylődő Észak-Korea. Ezzel ellentétben a magyar internetezők érdeklődését többségében a hazai kereskedelmi csatornák műsorai, és az azokban feltűnt sztárok érdekelték. Sehol egy könyv, egy színdarab, egy szerző, egy kulturális érték, vagy bármi…

A 10 legnépszerűbb keresőszó a világon

  1. Nelson Mandela
  2. Paul Walker
  3. iPhone 5S
  4. Cory Monteith
  5. Harlem Shake
  6. Boston Maraton
  7. Királyi baba
  8. Samsung Galaxy S4
  9. PlayStation 4
  10. Észak-Korea

A 10 legnépszerűbb keresőszó Magyarországon

  1. Paul Walker
  2. Éjjel-Nappal Budapest
  3. Voice
  4. Krasznai Tünde
  5. Sztárban Sztár
  6. Eurovision 2013
  7. Bérkalkulátor 2013
  8. Árvíz
  9. ByeAlex
  10. Street View

Mészáros Márton

Nelson Mandela Nobel-békedíjas dél-afrikai államfő és Paul Walker ausztrál színész is 2013 halottjai

Nelson Mandela Nobel-békedíjas dél-afrikai államfő és Paul Walker ausztrál színész is 2013 halottjai

Reklámok

Egy hozzászólás to “Mi érdekelte az embereket 2013-ban?”

  1. szijje Says:

    Kedves Marci!

    Tényleg nagyon vonzó azt hinni, hogy a hülye magyarok csak celebekre képesek rákeresni, bezzeg a világ felvilágosult részein Mandeláról meg Észak-Koreáról művelődnek az emberek, csak sajnos az a szomorú igazság, hogy ez nincs így.

    Mert attól félek, elfelejtetted bekalkulálni, hogy itthon kb. 4millióan interneteznek, a világ összes többi részén együttvéve pedig pár milliárddal többen.

    Tehát: Magyar lakosság fele vs. Világ.

    Lehet, hogy a magyarok hülyék, de ezt ne abból vezesd le, hogy a világ összes többi részén összesítve Mandeláról olvasgatnak a legtöbben, miközben itthon VV Aurélióról. Az itthon Mandelára leadott keresések nyilván eltörpülnek a többi itthoni kereséshez képest, de egyrészt az össz keresésekbe beszámítanak, másrészt az össz keresésekben minden ország kevés Mandela-keresése is benne van. Összesítve ezért lehet sok Mandela-keresés, mert őt mindenhol ismerik, és hol többen, hol kevesebben, de mindenhol rákeresnek, Aurélióra viszont csak itthon, sokan.

    Ha csak pl. a német/francia, vagy bármelyik kulturált és irigyelt nemzet keresőszavait néznénk meg, valószínűleg ott sem
    Shakespeare lenne az első, hanem valamelyik helyi celebecske.

    Na de nem magyarázom túl, úgyis érted, hogy ilyen adatokat nem illik összehasonlítani, mert nem lehet. 🙂 Egy másik országgal, ahol kb. ugyanennyien interneteznek, össze lehetne.

    Ettől persze még bőven lehetünk hülyék.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: