Putyin miatt mondott fel egy riporter

Élő adásban mondott fel a Russia Today angol nyelvű, orosz állami pénzből finanszírozott televíziós adó riportere, Liz Wahl – írja a Politico.com internetes honlap 2014. március 6-án. A Fülöp-szigeteki és magyar ősökkel rendelkező televíziós Putyin miatt távozott.

Az amerikai állampolgárságú, 1956-ban emigrált nagyszülőkkel rendelkező riporternő erkölcsi okokból döntött a távozás mellett, mivel nem hajlandó olyan cégnél dolgozni, amelyik Vlagyimir Putyin orosz elnök tetteit tisztára mossa, és eltussolja a valóságot. Liza Wahl arról is tájékoztatást adott felmondó levelében, hogy a csatornánál nagyon sok erkölcsi és etikai problémával kellett szembesülnie. Wahl szemét elsősorban Oroszország Ukrajna elleni harcias fellépése és a valós körülmények eltussolása csípi.

Két nappal Liza Wahl önkéntes távozása előtt a Russia Today másik alkalmazottja, Abby Martin élő adásban bírálta a krími helyzetet. Az orosz parlament ezzel egyidőben olyan törvénymódosítást indítványoz, amely biztosíthatná, hogy államellenes bűncselekménynek titulálhassák és aszerint elítélhessék azokat az újságírókat, akik „oroszellenes” témájú cikkeket publikálnak.

Mészáros Márton

Liza Wahl újságíró, a Russian Today egykori alkalmazottja

Liza Wahl újságíró, a Russian Today egykori alkalmazottja

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


%d blogger ezt kedveli: